رویدادها آرشیو خبر ها
گزارش کامل کنفرانس خبری مدیر ارشد باشگاه یوونتوس

گزارش کامل کنفرانس خبری مدیر ارشد باشگاه یوونتوس

اندره ا انیلی رئیس ارشد باشگاه یوونتوس ایتالیا امروز در گفتگویی نسبتا طولانی شرکت کرد و در مورد موارد روز فوتبال دنیا و باشگاه ایتالیایی سخن گفت. رییس باشگاه یوونتوس از تغییرات در لیگ قهرمانان دفاع کرده و آن را خواست همه عنوان کرده است.

 

او در این باره گفت:

 

توافق بین باشگاه ها و یوفا حاصل شده که تاثیرات مثبتی را به ارمغان خواهد آورد و ایده های زیادی را برای آینده ایجاد میکند. در دنیا 2 میلیارد هوادار ورزش وجود دارد که 1.6 میلیارد طرفدار فوتبال هستند.

 

انیلی افزود :

 

دو رویداد مهم نیز فینال لیگ قهرمانان و سوپر کاپ (سوپر بول) خواهد بود. امروزه لیگ قهرمانان 2.4 میلیارد یورو درآمد دارد و این در حالی است که NFL که طرفداران بسیار کمتری در حدود یک دهم فوتبال دارد، دو برابر بیشتر درآمد دارد.

 

وی ادامه داد :

 

وقتی ما در ساعت 20.45 (به وقت محلی) بازی می کنیم، به این معنی است که در آسیا مردم خواب هستند و در امریکا نیز مشغول کار کردن می باشند.به همین دلیل تصمیم گرفتیم بازی ها در دو بازه زمانی برگزار شود که اولویت هم با چهار کشور برتر رنکیگ یوفا می باشد.

 

انیلی در ادامه ی همین بحث افزود :

 

این یک معامله ای است که برای باشگاه ها مزیت دارد و حالا ما می توانیم آن را برای شرکای خود در یوفا بیان کنیم. مذاکرات با الکساندر کفرین رییس یوفا نیز آغاز شده است. هدف این است که لیگ قهرمانان را به بزرگ ترین رویداد در دنیا هم از نظر تعداد مخاطبان و هم از نظر درآمد تبدیل کنیم

 

انیلی در ادامه ی همین بحث افزود :

 

این یک معامله ای است که برای باشگاه ها مزیت دارد و حالا ما می توانیم آن را برای شرکای خود در یوفا بیان کنیم. مذاکرات با الکساندر کفرین رییس یوفا نیز آغاز شده است. هدف این است که لیگ قهرمانان را به بزرگ ترین رویداد در دنیا هم از نظر تعداد مخاطبان و هم از نظر درآمد تبدیل کنیم

 

کودکان :

 

هدف دیگر این است که مطمئن شویم کودکان بیشتر فوتبال بازی می کنند. از نظر من، ایده های زیادی برای توسعه فوتبال وجود دارد: امکانات ورزشی، تیم های دوم و اصلاحات در لیگ ها. من خوشحال می شوم مصاحبه همکارانم که بر این موضوع تاکید کرده اند را بخوانم. ارتباط بیشتر میان باشگاه ها به فوتبال کمک می کند و ما ترسی از ایجاد تغییر در فوتبال نداریم.

 

یوونتوس :

 

ما به کار هایی که در پنج سال اخیر در یوونتوس انجام داده ایم افتخار می کنیم. به خصوص افرادی که در این پنج اسکودتو همراه ما بوده اند. منظور من بوفون، بارتزالی، بونوچی، کیلینی، مارکیزیو، پادوین، کاسرس و لیختشتاینر است. علاوه بر این هشت بازیکن از بپه ماروتا، پاول ندود و فابیو پاراتیچی هم تشکر می کنیم.

 

سرمایه گذاری :

 

ما در میانه راه درآمد زایی هستیم و خطر این وجود دارد که در این راه گرفتار شویم. باشگاه هایی مثل بارسلونا و رئال مادرید اعلام کردند که حدود 1 میلیارد یورو به طور مثال در استادیوم های مربوطه سرمایه گذاری کرده اند. ما رشد قابل توجهی در سال های اخیر داشته ایم. در پس فصل گذشته درآمد ما از 172 میلیون یورو به 388 میلیون یورو رسیده و از 26 میلیون یورو ضرر به 52 میلیون سود رسیده ایم. 

 

مدیریت :

 

چشم انداز من در مدیریت تیم های ورزشی بر سه اصل بنا شده که اولین آنها ورزش است. ما همین یک سال پیش به فینال لیگ قهرمانان رفتیم ولی دو بازی با بایرن در فصل پیش در کشور چین به همان اندازه بازی فینال بیننده داشت.معیار ما باشگاه های انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی هستند. برای مثال، من به بایرن و باواریا فکر می کنم که به بهترین شکل سرمایه گذاری کرده اند. باشگاه هایی مثل پاریس سنت ژرمن و منچستر سیتی نیز هم از نظر ورزشی و هم از نظر تجاری رشد واقعا خوبی داشته اند. در ایتالیا سازمان های بزرگی مثل Enel و Eni هستند که حتی در فوتبال سرمایه گذاری نمی کنند.

 

برنامه باشگاه :

 

برنامه های باشگاه برای 4 سال آینده به من اعتماد به نفس می دهد و من می توانم اعلام کنم یک جایگاه عالی ملی و بین المللی برای یوونتوس به ارمغان می آورند.وقتی ما از بازار تلویزیونی صحبت می کنیم، لیگ برتر افزایش 71 درصدی، لا لیگا 50 درصدی و بوندس لیگا 83 درصدی داشته اند. در سری آ این حقوق 20 درصد رشد داشته اند که این مبلغ قابل توجه است ولی قابل مقایسه با لیگ های دیگر نیست. و اگر قرارداد های اسپانسر های لباس را بررسی کنیم، به رشد 75 درصدی در اروپا می رسیم که نشان می دهد فوتبال همچنان در حال یپشرفت است.

 

بازار :

 

ما نمی توانیم بازار های خارجی مثل چین را نادیده بگیریم که سرمایه گذاری های کلانی را انجام داده اند. حتی در غرب هم لیگ حرفه ای فوتبال امریکا سالانه 600 میلیون یورو درآمد دارد که با لیگ های بزرگ اروپایی قابل مقایسه است.پس ما باید به شرق و غرب نگاه کنیم و تجارت خود را با این مناطق ادامه دهیم. یکی از راه ها برگزاری سوپر کاپ در چین است. ما یک قرارداد تجاری را امضا کرده ایم تا اسطوره های خود را برای بازی به آنجا بفرستیم.

 

آمریکا :

 

نتیجه کار هایی که در چین انجام داده ایم را بر روی ترازنامه خود می بینیم و در سال 2017 نیز با بازار امریکا وارد مذاکره خواهیم شد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: